19 maja 2019

Dlaczego ważny jest profil firmy w Google Moja Firma

Wszyscy już to wiedzą - nie ma biznesu bez prowadzenia działań SEO dla strony www czy pozyskiwaniu ruchu z kanałów social media. Obojętnie jaki model biznesowy Twoja firma reprezentuje to kanały bezpłatne (SEO) jak i płatne (SEM) Google są pewnie wykorzystywane do uzyskiwania wzrostu przychodów, czy przynajmniej zwiększenia rozpoznawalności marki/brandu.

Jest jednak jeden produkt Google, który dziś pozostaje nie dostrzegany a na pewno będzie bardzo ważny w przyszłości. Dla wielu firm pewnie będzie nową ziemią obiecaną - chodzi o Google Moja Firma, czyli obecność firmy na mapach Google. W Polsce aplikacji Google Maps używa kilkanaście milionów internautów, a bardzo wiele zapytań o produkt, czy usługę zaczyna się właśnie tutaj, a nie w tradycyjnej wyszukiwarce. Olbrzymia liczba form reklamowych, gigantyczna konkurencja na niektóre frazy w Google Ads (wcześniej Google AdWords) sprawia, że niektóre firmy powinny wyjść z działaniami „poza wyszukiwarkę” i już dziś prowadzić działania marketingowe na Google Maps używając Google Moja Firma.

Google nie ukrywa, że będzie mocno rozwijać funkcjonalności i, że w przyszłości chce zarabiać na reklamie umieszczanej lokalnie na mapie. Pisał o tym w kwietniu 2019 r. Bloomberg w artykule Google’s Next Big Money Maker Could Be the Maps on Your Phone.

Dziś racjonalną postawą może być sytuacja gdy firma wykorzystuje wizytówki (lokalizacje) w swoich kampaniach Google Ads, zbierając dane o samych użytkownikach (skąd przyjechali) i ich zachowaniach.

Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, że ich dzisiejsza obecność na mapie nie jest formą nad którą mają jakiekolwiek wpływ. To, że nasza firma jest na mapie nie znaczy, że treści tam widoczne są zgodne ze stanem faktycznym, naszymi oczekiwaniami czy marketingowymi potrzebami. Wyszukiwarka Google zbiera dane z różnych, dostępnych w sieci, baz danych oraz uwzględnia informacje i zdjęcia podawane przez internautów. Rozróżniamy zatem wizytówkę zweryfikowaną należącą do nas (konto zweryfikowane Google Moja Firma), a która należy do nas od wizytówek, nazwijmy je, dość przypadkowych. Konieczne jest zatem konto Google Moja Firma, które jest całkowicie darmowe.

Przejmowanie istniejących wizytówek, optymalizowanie ich pod wyszukiwarki, dbanie o aktualizację informacji (np. nietypowe godziny otwarcia - niedziele handlowe), a nawet odpowiadanie przez czat na pytanie klientów – to standardowe usługi, które jako DigitalFlow.pl wykonujemy dla klientów. Gdy prowadzisz biznes w wielu lokalizacjach (np. sieci sklepów, restauracji, banków, stacji benzynowych, itp.) koniecznością staje się standaryzacja wyglądu wizytówki na Google Maps: logo, godziny otwarcia, numer telefonu – tym wszystkim można zarządzać z poziomu konta głównego danej marki.

Kto chce szybko uzupełnić wiedzę w tym zakresie powinien sięgnąć po pozycję "Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma" Seweryna Pietruchy.

***

Umów się z nami na kawę, by poznać nasze doświadczenie w tym zakresie biuro@digitalflow.pl

digitalflow.pl 2019